Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Cvr.nr.: 41770562

Lampeworld ApS

OutletLamper
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle
Telefon: +45 77 77 77 14
E-mail: kontakt@outletlamper.dk

Ved handel hos OutletLamper.dk accepterer du nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os. Vi forbeholder os desuden retten til at ændre og opdatere indholdet i vores handelsbetingelser.

PRODUKTINFORMATION

Alle produkter på Outletlamper.dk er inkl. 25% moms og andre afgifter. Alle priser er desuden i danske kroner. Ved handel til lande uden for EU, bliver dansk moms fratrukket.

BETALING

Det er muligt at udnytte følgende betalingsmuligheder: Dankort, Visa/dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, Mobilepay samt almindelig bankoverførsel. Ved betaling via bankoverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen. Der tages ikke gebyr fra kunden ved nogen transaktioner på OutletLamper.dk. Betalingen hæves, når vi sender din vare.

Hos OutletLamper.dk bruges der Billwerk+ betalingssystem. Alle kortoplysninger sendes sikkert og krypteret til NETS og det er ikke muligt, at trække flere penge end kunden har godkendt. Vi bruger 3D Secure for at sørge for ekstra sikkerhed.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  



Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.  

 

LEVERING

Vi bruger GLS, DAO og Bring til forsendelse af pakker. Det er både muligt at vælge levering direkte til egen adresse eller til et udleveringssted, du vælger gennem enten GLS, DAO eller Bring. Levering sker typisk inden for tre dage, medmindre andet er oplyst. Vi sender dig en mail med et tracking nr. på forsendelsen, så snart din ordre er pakket. På den måde kan du altid følge med i, hvor langt din pakke er kommet. Pris 49,- til pakkeshop, men gratis, ved køb over 649,-. Forsendelser til hjemmeadressen koster 19,- ekstra.

 

GAVEKORT

Gavekort kan benyttes til køb af vores lamper eller tilbehør. Gavekortet er ikke personbundet med navn, så det er muligt at give det videre til andre. Alle købte gavekort er gyldige i 24 måneder fra købsdatoen. Fortrydes købet af et gavekort, kan det, som alle vores andre varer, returneres til os inden for 100 dage. Gavekort som er givet som præmier fra f.eks. vundne konkurrencer skal indløses inden for seks måneder.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Bemærk der gælder dog særlige vilkår, for fortrydelse fra dag 15.

Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fortryder du din ordre inden for 14 dage efter varen er modtaget, modtager du pengene retur, ellers modtager du et til tilgodebevis. Fortrydelsesretten gælder kun ved forbrugeres køb af varer i webshoppen og ikke B2B salg eller specialfremstillede varer. 

Fortrydes varen inden for 14 dage, får du pengene tilbage, hvis efter (fra dag 15 til dag 100 efter varens modtagelse) får du et tilgodebevis, som ingen udløbsdato har. Vi refunderer dog ikke fragt eller returfragt på fortrudte ordrer, når fortrydelsen sker mere end 14 dage efter varens modtagelse. Fortryder du indenfor de første 14 dage, refunderer vi leveringsomkostningerne, se dog mere nedenfor i afsnittet om  ”Tilbagebetaling af købsbeløbet”.

Det er vigtigt, at du vedlægger en seddel i kassen med dit navn og ordrenummer, så vi kan se, at pakken kommer fra dig. 

Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Hvis du vil have købsbeløbet retur, skal du dog fortryde indenfor 14 dage fra modtagelsen.

Du kan sende en mail til kontakt@outletlamper.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked, ligesom du heller ikke kan fortryde købet ved ikke at afhente din pakke i pakkeshoppen.

Ved specialfremstilling af varer frafalder fortrydelsesretten. Det er derfor ikke muligt at returnere en vare, der er specialfremstillet ved bestilling. 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for pakker der har en længde på over 200cm.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 59,. hvis forsendelsen er købt igennem os.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Uforsvarlig indpakning vil kunne føre til skader under fragten, som vil betyde, at du muligvis ikke kan få dine penge retur. Så sørg endelig for at være omhyggelig – både for din og vores skyld. Kontakt os endelig, hvis du har brug for hjælp, vejledning eller spørgsmål til transporten.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

OutletLamper
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

 

REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten gælder derfor ikke på fejl, skader eller slitage som opstår grundet forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Ved returnering sendes reklamationer til:

OutletLamper
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. 

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

 

KLAGEMULIGHEDER

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail (kontakt@outletlamper.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@outletlamper.dk

COOKIES

Vi anvender cookies med det, så vi kan forbedre sitet og gøre dit besøg så nemt som muligt. Det er til enhver tid muligt at slette cookies fra din computer.

PERSONDATAPOLITIK

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.

Læs mere under Privatlivspolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Lampeworld ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på Outletlamper.dk er Lampeworld ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: E-mail: kontakt@outletlamper.dk

KONTAKT

Hvis du ønsker at kontakte OutletLamper, træffes vi alle hverdage mellem 10-16 på:

+45 77 77 77 14

Mail: Kontakt@outletlamper.dk - Mail besvares inden for 48 timer alle hverdage.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

OutletLamper.dk
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle
Telefon: +45 77 77 77 14
E-mail: kontakt@outletlamper.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26-04-24